09-06-2016 La X Jornada sobre Energías Renovables y Eficiencia Energética, cita de referencia del sector de las renovables en España

  • >> Tendrá lugar el 16 de junio en Expourense, y contará con la participación de investigadores de Alemania, Bélgica, Italia y España

Ourense, 09/06/2016.- La X Jornada sobre Energías Renovables y Eficiencia Energética reunirá en Expourense a destacados relatores internacionales que abordarán temas punteros en la actualidad y presentarán experiencias pioneras en la investigación geotérmica y en la construcción de edificios de consumo “casi cero”. Esta jornada,que cuenta con la financiación del IGAPE, busca divulgar el uso de las energías renovables y la eficiencia en un momento en el que reducir costes está presente tanto en las empresas como a nivel particular, se celebrará el próximo jueves 16 de junio en el recinto ferial ourensano y contará con la participación de expertos de Alemania, Bélgica, Italia y España. 

La presentación de estas jornadas tubo lugar esta mañana y estubo presidida por Marisol Díaz, Mouteira, Delegada Territorial de la Xunta en Ourense, que quiso destacar “la importancia del uso de las energías renovables como la biomasa, no sólo para ahorrar costes, sino para también proteger nuestro medio natural”. En el acto también estubo presente el director gerente de Expourense, que remarcó “la apuesta que se hizo hace ya diez años por un sector que de aquellas era desconocido y ahora es uno de los más importantes de nuestra comunidad”. Según declaró esta mañana Alfredo Fernández, gerente de INGEO y coordinador académico de la jornada “se trata de una cita de referencia para los profesionales del sector de toda España, que por su calidad de contenidos y relatores atrae a muchas personas hasta Ourense”. 

Geotermia
La geotermia será la protagonista de la primera parte de la sesión de mañana de esta jornada que dará comienzo con la ponencia del Dr. Burkhard Sanner, Presidente del Consejo Europeo de Energía Geotérmica (Bélgica) que presentará las directivas y los programas europeos que se están desenvolviendo para cumplir los objetivos fijados en la cumbre sobre el clima de París. Desde Alemania Erich Mands, del Consejo Europeo para Calefacción y Refrigeración, presentará los nuevos modelos implementados en las “Smart cities” o ciudades sostenibles.

Por outra banda, o Dr. Alberto Stella, Director e coordinador das obras de captación xeotérmica máis importantes do norte de Italia, presentará unhas experiencias prácticas sobre o mercado da enerxía xeotérmica nese país, así como o Director Xeral de Industria, Enerxía e Minas da Comunidade de Madrid, Carlos López Jimeno, presentará  os programas que dende as institucións se están a levar a cabo nesa comunidade. Neste mesmo eido, o director Técnico do centro Canalejas de Madrid explicará o caso da implantación da xeotermia nese centro.

Pola súa parte, o Dr. Juan Carlos Durán, Profesor no Máster Universitario en Instalacións da Universidade Hispalense de Sevilla e Presidente da Asociación de Técnicos de Enerxía de Andalucía, impartirá unha ponencia sobre o as experiencias de grandes instalacións de enerxía xeotérmica en circuito aberto no sur de España. 

Esta xornada inclúe unha conferencia sobre a eficiencia enerxética nas bombas de calor e a importancia do factor de rendemento estacional, así como o ecoetiquetado europeo que impartirá o bilbaíno Jaime Ruíz Ruíz, docente en cursos de posgrao sobre xeotermia e climatización nas universidades de Valencia, Atecyr, Fenercom e Badaxoz.

Eficiencia enerxética
O resto da xornada estará centrada na eficiencia enerxética e na sostibilidade. Comezará coa exposición de África Castro sobre a pila de combustible, un dispositivo cada vez máis empregado e que produce enerxía eléctrica a través dun proceso electroquímico. Posteriormente se presentarán casos prácticos de desenvolvemento enerxético en Galicia, como son o camping autosuficiente e ecosostible das Illas Atlánticas, e o “nearly Zero Energy Building” de Oleiros, que introducirá Manuel García, director de Magaral Ingeniería.  

A sesión de tarde concluirá cun obradoiro práctico sobre sistemas de enerxías renovables hibridados no que participarán membros do Cluster da Enerxía Xeotérmica de Galicia.

De xeito complementario, o centro CIFP A Farixa fará unha exposición con temas vencellados a Xeotermia, así como tamén haberá un espazo expositivo para aquelas empresas que queiran presentar os seus productos relacionados coa eficiencia enerxética e as enerxías renovables.

Esta actividade, organizada por Expourense coa asesoría da empresa Investigación Geotérmica (INGEO), conta co apoio do IGAPE e está dirixida a profesionais do sector. Conta con acceso libre, previa inscrición, enviando un mail a expourense@expourense.org ou chamando ao teléfono 988 366 030. As ponencias impartiranse entre as 10.00 e as 20.00 horas. Aqueles que decidan achegarse ata Ourense en tren poderán descargarse da web www.expourense.org un abono co 35% de desconto en todas as liñas de RENFE.




Imágenes asociadas




Agosto 2017
L M X J V S D
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031


imagen